NIEDZIELA - 06 LISTOPADA

Dwa wielkie tematy Księgi Objawienia:
- ucisk (wielki ucisk)
- odkupienie i nadzieja wierzących

W najbliższą niedzielę rozważanie na podstawie 7. rozdziału Księgi Objawienia Jana.

I usłyszałem liczbę opieczętowanych: sto czterdzieści cztery tysiące z każdego plemienia synów Izraela (...) Następnie zobaczyłem ogromny tłum, którego nikt nie mógł policzyć, ze wszystkich narodów, plemion, ludów i języków. Stali przed tronem i przed Barankiem ubrani w białe szaty, a w rękach trzymali palmy (...) Wtedy odezwał się jeden ze Starszych i zapytał mnie: "Kim są ci ubrani w białe szaty i skąd przyszli?" Odpowiedziałem mu: "Panie mój, ty wiesz!". Odrzekł mi: "To ci, którzy przychodzą z wielkiego ucisku. Wyprali swoje szaty i wybielili je we krwi Baranka. Dlatego są przed tronem Boga i służą Mu dniem i nocą w Jego świątyni. Wśród nich zamieszka Siedzący na tronie. Już nie zaznają głodu ani pragnienia, już nie porazi ich słońce ani żaden upał, bo będzie ich pasł Baranek stojący na środku tronu. On poprowadzi ich do źródeł wody życia, a Bóg otrze z ich oczu każdą łzę".